אחד המדדים החשובים ביותר לבחינת הצלחה או כישלון של אתר הינו היכולת שלו למשוך אליו גולשים ולהשאיר אותם מעוניינים בתכניו לזמן רב. איכות התכנים באתר והאופן שבו הוא מתקשר עם הגולש הם חלק חשוב ביותר, והם מהווים את מטרת העל של כל תהליך קידום אתרים.

בהנחה שתוכן האתר אכן עומד בקריטריונים להצלחה עולה השאלה “אז איך מביאים גולשים לאתר מלכתחילה? הרי מיליוני אתרים מתחרים על תשומת ליבו של הגולש”. קידום אתרים במנועי חיפוש הינו גורם עיקרי וקריטי להצלחת תהליך השיווק האינטרנטי. כתוצאה מכך, כל בעל אתר מעוניין להופיע בעמוד הראשון של מנועי החיפוש ובכך להתעלות על מתחריו ולמשוך אליו את כמות הגולשים הגדולה ביותר.

שנים של נסיון לימדו אותנו בנטביז מהם הדרכים הנכונות שיש לקחת לקראת קידום אתרים באופן האפקטיבי וממצה ביותר. כשאנו באים לקדם עסק, אנחנו עובדים לפי מספר שלבים:

שלב 1: מחקר ובחירת מילות המפתח

מילות המפתח הן המילים שהחברה רוצה להופיע בהן במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש. שלב בחירת המילים הוא החשוב ביותר בתהליך הקידום. בחירת מילות מפתח לא נכונות עלולה לגרום להבאת האתר למקומות גבוהים עבור מילים לא רלוונטיות, ללא כל תמונה ממשית לבעל האתר.

שלב 2: מחקר שוק

לאחר שבחרנו את מילות המפתח הרלוונטיות עבור אתרך עלינו לבחון את האתרים אשר מתחרים על מילות המפתח הנבחרות. סקירה זו תעזור לנו לבנות תוכנית קידום המתאימה לאתר תוך יצירת יתרון על פני המתחרים. לא משנה באיזה תחום מדובר, כדי לקדם אתר צריך להכיר את המתחרים.

שלב 3: אופטימיזציית קוד ומבנה האתר

לאחר שנחליט מהן מילות החיפוש הטובות ביותר לקידום האתר נתחיל בתהליך שנקרא אופטימיזציית קוד. בשלב זה נתמקד בעיקר בתוספות והתאמות קוד כך שהאתר יותאם בצורה טובה יותר לסריקת מנועי החיפוש. שלב זה נעשה בעיקר מאחורי הקלעים, אך ההשפעה על קידום האתר חשובה מאוד.

שלב 4: רישום במנועי חיפוש ואינדקסים

השגת קישורים נכנסים לאתר המעלים את הדירוג שלו (PR) עבור מנועי החיפוש על ידי רישום האתר באינדקסים שונים ובמנועי חיפוש נבחרים בארץ ובחו”ל דוגמת Google, Bing, Yahoo, yandex ועוד

שלב 5: השגת קישורים חיצוניים

בשלב זה נערוך “קמפיין” להשגת קישורים חיצוניים מאתרים נוספים וכן להחלפה הדדית של קישורים עם אתרים בנושאים רלוונטיים. קישורים אלו הם אחד המפתחות להשגת מקום גבוה במנועי החיפוש. קישור האתר לאתרים איכותיים אחרים מעלה את ערכו של האתר ומביא לקידום נכון.

שלב שישי: תחזוקת האתר

על מנת לשמור על מיקומו הגבוה של האתר במנועי החיפוש נעדכן את עמודי האתר או לחילופין נוסיף תכנים חדשים. יש צורך במומחה קידום אתרים שיבדוק שהוספת התכנים לא תפגע במיקומו של האתר, וכן שהתכנים החדשים “יאונדקסו” כראוי במנועי החיפוש.