אחרי השלמת שלב ניתוח המערכות והגדרת הדרישות, מגיע שלב אפיון ותכנון ממשק המערכת. זהו בעצם השלב שבו מתרגמים את המפרט המקצועי אותו הגדרנו בשלב ניתוח המערכת תוך כדי מחשבה קדימה על יישום ועל המשתמש שיקבל את חווית המשתמש הטובה ביותר.
מהו אפיון ממשק משתמש?
היכולת להגדיר מראש “איך האתר אמור להיראות”, הכנת הקרקע למבנה הפונקצינלי בהתאמה למטרת העסק והמשתמשים. לשם כך יש צורך לבנות ממש נוח, ידידותי , קל לתחזוקה עם הטכנולוגיה המתאימה ביותר, יישום אסטרטגיות ביצירת הנעה לפעולה של המשתמשים הנקרא Persuasive Usability, תכנון רספונסיבי התומך בנהגשת האתר וכו’.
בתהליך אפיון ממשקים המתבצע בחברת נטביז ישנם מספר שלבים:
ראשית מחקר של המשתמשים בממשק, לאחר מכן אנו מגדירים את דרישות הממשק, מארגנים את מבנה הנתונים הרצוי בהתאם לצרכים ומסכמים את תוצאות המחקר. השלב הסופי הינו הפיכת החזון למציאות – מימוש הממשק לפי האפיון. כחלק מתהליך האפיון, כל לקוח בנטביז מקבל יחס אישי וטיפול ייחודי. כל אתר או מערכת מקבלים טיפול מקצועי וייחודיות בהתאם לצרכים ולאפיון הנעשה בשיתוף מירבי עם הלקוח בכדי לענות על כל צרכיו.
מבנה טוב של מערכת צריך להיות עקבי, שימושי ואינטואיטיבי ותהליך לימוד ההתמצאות במערכת על ידי גולש שרק כרגע נכנס אל המערכת צריך להיות קצר ככל האפשר.
אנו משקיעים רבות בשלב של אפיון חוויית משתמש במטרה להביא למיקסום היכולות השיווקיות והטכנולוגיות הקיימות בעת בניית אתר אינטרנט.