מעבר ל-HTTPS – כל מה שצריך לדעת

תמיד קיימת בנו התחושה שהגולש הקטן בכלל לא נחשב, בדיוק כמו בעולם האמיתי. אבל מסתבר שיש מי שמגן עלינו; מחודש ינואר 2017 גוגל שמה משקל רב על אתרי HTTPS כך שמעכשיו נוכל לגלוש בבטחה גדולה יותר באופן יחסי, ו(אולי) לחשוש פחות כאשר ניתן פרטים ברשת.

מה אנחנו חושבים על זה? מבורך!

אז מה זה HTTPS בכלל?

 באנגלית: Hypertext Transfer Protocol Secure

בעברית מדוברת: גרסה מאובטחת יותר לפרוטוקול ה-HTTP, שזה בעצם אומר: אבטחת מידע טובה יותר. עד לא מזמן, המשפט הבא היה עולה בכל שיחה שקשורה לקניות באתרי אינטרנט:

“אין סיכוי שאני אכניס את פרטי כרטיס האשראי שלי באתר אינטרנט, אני לא מחפש הרפתקאות בחיים”

אז מעכשיו, וככל שיעבור הזמן, המשפט הזה ילך וידעך. פרוטוקול HTTPS שומר על הנתונים שעוברים בין הדפדפן מהמחשב לשרת של אתר האינטרנט ויוצר ערוץ מאובטח יותר וידידותי יותר לגולשים.

 

השלכות על קידום אורגני

חשוב לציין, אתר שעדיין לא עשה את המעבר מסומן ע”י גוגל כ”לא מאובטח”  ולא יותר מזה.

אבל אין להקל ראש בדבר, השינוי יבוצע בהדרגה וככל שעובר הזמן ההשפעה מתחילה לגדול.

אפשר להגיד בזהירות שאתר שלא עבר לפרוטוקול ה- HTTPS, הדירוג שלו עלול להיפגע במובן מסוים ולבטח שיפגע בעתיד.

בנוסף, “האות קין” הזאת ליד הדומיין היא לא דבר נעים ויש לקחת את זה בחשבון ולו רק בגלל ההנחה שהגולש לוקח זאת בחשבון.

בעל אתר E Commerce (מסחר דיגיטלי)? עצור הכל ודבר עם חברת הפיתוח שלך, אין בן אדם שהמאמר הזה רלוונטי אליו יותר ממך.

ההגדרה המחייבת של אתרי סחר אשר עושים שימוש בשירותי סליקה חיצוניים לביצוע פעולות תשלום באתר היא שמספיק שבעמוד התשלום עצמו יהיה Https. אי לכך, ניתן עדיין לראות אתרי מכירות שאינם פועלים עם https בכל עמודי האתר ודבר זה פוגע באמון של המשתמשים באתר ובסיכוי של משתמשים אלו להשלים תהליך רכישה.

תחשבו על עצמכם כמשתמשים באתר, איפה הייתם מוכנים לשים את פרטי כרטיס האשראי שלכם, באתר שקיבל את תו התקן של גוגל מבחינת אבטחה או אתר שהסבירות לדליפת מידע היא גבוה?

אנחנו בטוחים שהבנתם את התשובה.

 

אז איך עושים את זה נכון?

המעבר לפרוטוקול ה- HTTPS  הוא לא מסובך, אבל ישנם מספר דברים שצריך לקחת בחשבון.

לפני שנתחיל חשוב לציין: מומלץ מאוד לעשות את המעבר עם איש מקצוע.

פעולת המעבר מתחילה ברכישה של רישיון SSL.

אחרי רכישת SSL נדרש להתקין את ה certificate בשרת בו מאוחסן האתר.

העברת כל כתובת ה URL של האתר מ http  ל https, כולל טעינה של כל קבצי האתר בתקשרות Https.

כדי לא לפגוע באתר מבחינת SEO, ברגע שעשיתם את המעבר, חשוב מאוד ליצור הפנייה 301 לכל העמודים באתר.

מיד עם ביצוע ההפניות, נשנה את תגיות הקנוניקל באתר ל-HTTPS ונחכה שגוגל יאנדקס את האתר עם הכתובת החדשה.

הגישו את מפת האתר החדשה שלכם Google Search Console כדי שהאתר יתאנדקס מחדש.

לאחר שביצעתם את הפעולות האלו, בצעו הפניית 301 קבועה בצורה אוטומטית כך שכל עמוד שהיה עד כה ב http:// יופנה אוטומטית עם response redirect 301 ל Https://.

 

תהליך פשוט שהתחפש למורכב

התהליך אומנם נשמע מסובך ויקר, אך לא כך הדבר. חברה מקצועית יכולה לעשות זאת בצורה מהירה ובעלויות סבירות.

עלות התקנה בשרת: 150 ₪

עלות התאמות בקוד האתר: 300 ₪

עלות טיפול ב SEO: 300-500 ₪ (לרוב מבוצע כחלק מהשירות השוטף לאתרים שיש להם כבר שירות SEO)

זה מגיע לסה”כ בסביבות 1,000 ₪ בלבד.

 

לסיכום

מומלץ לבצע מעבר של כל אתר ל https אבל חשוב לעשות את זה נכון. הכרחי למפות את האתר מחדש בצורה נכונה, לקחת כל עמוד וכל קישור בחשבון, לעדכן את מפת האתר החדש בפלטפורמות השונות ולבצע הפניות. רק כך נוכל ליצור מעבר בטוח ללא גרימת נזק בדירוג האתר.

שתהייה גלישה בטוחה לכולנו!